Verkstad

Prislista på arbetskostnad exkl. materialPris
Slangbyte – Löst hjulfr. 125:-
Slangbyte – På cykelfr. 250:-
Tubeless konvertering (Per hjul)395:-
Däckbyte – Löst hjulfr. 125:-
Däckbyte – På cykelfr. 250:-
Riktning av hjul Debiteras per timma
Ekerbyte, riktning av hjul Debiteras per minut
Hjulbygge Debiteras per timma
Service* – Standardcykelfr. 495:-
Service* – Elcykelfr. 595:-
Service* – Lådcykel / Trehjulingfr. 795:-
Service* – Mountainbike / Landsvägfr. 695:-
Uppdatering av mjukvara – Steps/Di2/AXS/Bosch/Bafangfr. 595:-
Felsökningfr. 395:-
Service – Dropper Postfr. 1295:-
Service – Dämpare (bak)fr. 950:-
Service – Gaffel (fram)fr. 950:-
Växeljustering – utanpåliggnande växlar (inkl. översyn / riktning av växelöra)fr. 275:-
Byte av växelöra (inkl. växeljustering)325:-
Växelservice – utanpåliggande växlar (rengörning, ev. byte av delar & uppsmörjning rörliga leder)fr. 295:-
Navservice (3-8 växlad)450:-
Växeljustering (3-8 växlad, inkl översyn av hölje och vajer)195:-
Spänning av kedjan (inkl. översyn på kedjans skick med kedjeindikator)175:-
Byte av kedja (inkl. korrigering av hjul)fr. 275:-
Byte av drev (inkl. korrigering av hjul och kedja)fr. 295:-
Byte av kedja och drev (inkl. korrigering av hjul och kedja) fr. 450:-
Byte av klinga/orfr. 350:-
Byte vevlagerfr. 385:-
Byte vevpartifr. 385:-
Luftning av hydraulisk broms (per broms)fr. 250:-
Justering av mekanisk bromsfr. 195:-
Bromsservice (rengörning, ev. byte av delar & uppsmörjning rörliga leder)fr. 495:-
Montering – Skärmarfr. 395:-
Montering – Dropper postfr. 595:-
Montering – Pakethållarefr. 295:-
Montering – Frampakethållarefr. 295:-
Montering – Korgfr. 295:-
Montering – Låsfr. 175:-
Montering – cykelfr. 695:-
Montering – Handtag/Styrlindafr. 125:-
Montering – Belysningfr. 75:-
Gå före i kön (Släpper det vi gör och tar din cykel direkt)495:-
Avgift för tvätt av cykel fr. 395:-
På all service och reparationer tillkommer miljö & materialavgift25:-
Timpris695:-

* Om cykeln är för smutsig vid reparationstillfället tillkommer en tvättkostnad då reparationen tar längre tid än planerat.

Varför miljöavgift?
För att vi som företag skall kunna följa de krav som ställs gällande avfall och skrothantering tar vi ut en avgift på all service och reparationer.

Reklamationer
Har du som kund upptäckt något fel efter inlämning och vill göra en reklamation så skall den göras så fort som möjligt efter upptäckt, som senast 1 månad efter utlämning.

Vad händer om jag inte hämtar ut min cykel efter jag fått avisering om att den är klar?
Om kunden ej hämtar ut varan inom tre månader från den dag avisering om att varan är klar för avhämtning meddelats, har Bolaget, i enlighet med Lag (1985:982) om näringsidkares rätt att sälja saker som inte har hämtats, rätt att sälja den inlämnade varan.